قسمت نهم تاریخچه اجاره آپارتمان مبله در تهران

باسلام. پس از بررسی خطوط حمل و نقلی در تهران و بررسی تاثیران این خطوط حمل و نقل بر اجاره آپارتمان مبله در تهران ، حال نوبت به آن رسیده است که رسوم سنتی و باورهای کهن مردم تهران را بررسی کنیم. بهتر است ابتدا تهرانی را تصور کنیم که در شمال شهر ری واقع شده است و همانطور که در بخش های پیشین هم گفتیم دارای باغات میوه و فضاهای سرسبز و بسیار زیبا به همراه آب فراوان، چشمه های جوشان و آب و هوایی خوش است. پس از آنکه شهر ری مورد حجوم و حمله ی مغولان قرار گرفت و بسیاری در آن زمان آپارتمان مبله خود را از دست دادند، بسیاری جهت تغییر مکان خود اقدام کردند و به شهرها و روستاهای اطراف شهر ری کوچ کردند. از جمله مهمترین شهرهایی که این افراد به آنجا کوچ کردند میتوانیم به تهران اشاره نماییم. پس از این کوچ عظیم، جمعیت تهران بطور چشمگیری افزایش پیدا کرد. این جمعیت بسیار زیاد که خیل عظیم آنها مردمان شهر ری بودند نیاز به آب فراوان که در آن زمان به ازدیاد در تهران وجود داشت و غذا به همراه مسکن بودند. عده ای که توان تامین مالی خرید مسکن را داشتند، برای خود و خانواده شان مسکن تهیه کردند ولی تعداد دیگری که توان خرید مسکن را نداشتند به اجاره آپارتمان مبله در تهران روی آوردند و در همان دوران بود که کرایه منزل افزایش چشمگیری پیدا کرد. تا به این قسمت تهران را دوران صفوی بررسی کردیم. حال پس از فروپاشی صفویان و پس از پایان یافتن این کوچ عظیم به تهران، حکومت افشاریه به روی کار آمدند. این دوران را میتوان به عنوان یک دوران افول برای تهران نامید. افشاریان بخصوص در زمان نادر شاه افشار که مشهد را پایتخت خود انتخاب کرده بود، باعث شد که تهران اهمیت ثانویه نسبت به دوران ماقبل خود پیدا کرده باشد. حکومت افشاریان در سال 1253 در ایران به قدرت رسیدند که در همین دوران بود که باعث کاهش چشمگیر اجاره آپارتمان مبله بخصوص اجاره آپارتمان مبله در تهران شده بود. این دوران تا زمانی ادامه پیدا کرد که میرزا قلی خان فرزند ارشد نادر شاه افشار به قدرت رسید.      

قسمت هشتم تاریخچه اجاره آپارتمان مبله در تهران

باسلام خدمت شما عزیزان. پس از آنکه ورود نخستین اتومبیلهای تهران را بررسی کردیم اینبار ورود نخستین واگن های اسبی و قطار ( ماشین دودی ) به تهران و همچنین تاثیر آن بر اجاره آپارتمان مبله در تهران را بررسی خواهیم کرد. واگن های اسبی در تهران به وسیله دو یا چهار اسب بر روی ریل هایی گه در آن زمان در محله های پر رفت و آمد تهران و محل هایی که اجاره آپارتمان مبله در آنها رونق داشته است در حال رفت و آمد بوده اند. این واگن ها دارای چند قسمت اصلی بوده اند. قسمتی که مخصوص راننده ی ترانوا بوده و قسمت دیگری که مخصوص نشاندن افراد عادی و مسافرانی که قصد سفرهای شهری در تهران و همچنین کسانی که قصد اجاره آپارتمان مبله در تهران را داشتند، بوده است. در سالهای متمادی با توجه به گسترش روز افزون مسافران این واگن ها مجبور به ساخت خطوط متعددی جهت پاسخگویی به این سفرها شدند. در آن دوره این خطوط به چند بخش تقسیم میشدند. نخستین خط از ابتدای بازار تهران تا خیابان لاله زار که در آن زمان در آن خیابان مردم جهت خوش گذرانی و برخی نیز جهت اجاره آپارتمان مبله، رفت و آمد داشتند گسترده بوده. خط پر رفت و آمد دیگری نیز وجود داشت که از حرم عبدالعظیم حسنی آغاز شده و پس از گذر از چندین محله ی پر رفت و آمد تهران به استگاه ماشین دودی که در آن دوره یکی از پر رفت و آمدترین وسایل نقلبه محسوب میشد ختم میشده است. یکی دیگر از خطوط مهم این واگن های اسبی خطی بوده که از باغ شاه عبور میکرده و پس از گذر از شش محله ی اصلی تهران که در آن زمان اجاره آپارتمان مبله در آنها بسیار رونق داشته است، به مکان اولیه خود بازمیگشتند. باتشکر فراوان از توجه شما دوستان به این مطلب. از شما دعوت به عمل می آوریم تا در روزهای آتی سایر مطالب آموزشی و سلسله پستهای ما در خصوص اجاره آپارتمان مبله در تهران را مطالعه نمایید.        

قسمت هفتم تاریخچه اجاره آپارتمان مبله در تهران

باسلام خدمت شما دوستان عزیز بازدیدکننده وب سایت نظام مبله. با شماییم با یکی دیگر از سلسله پستهای آموزشی در خصوص تاریخچه تهران و همچنین اجاره آپارتمان مبله در تهران به همراه تاریخچه آن. از شما خواهشمندیم همانند گذشته مارا همراهی بفرمایید. در این پست این بار ورود نخستین خودرو به تهران و تاثیرات آن بر اجاره آپارتمان مبله در تهران را بررسی خواهیم کرد. نخستین خودروهایی که به ایران وارد شدند کالسکه هایی بودند که دارای دیگ بخار بودند و با فشار بخار کار میکردند. پس از آنها خودروهای فورد کروکی بودند که دارای لاستیک های توپر و مقاومی جهت تردد در جاده های خاکی آن زمان استفاده میشدند. ورود این اتومبیل ها تاثیر شگفتی در اجاره آپارتمان مبله در تهران داشت. چراکه همه روزه افراد بسیار زیادی با این خودروها جابجا میشدند که همین جابجایی سبب تردد راحت تر و در نتیجه ی آن ورود افراد بیشتر به تهران میشد. این افراد جهت ماندن و اقامت در این شهر بزرگ نیازمند آپارتمان مبله بودند که این خود سبب رونق بازار اجاره آپارتمان مبله در تهران شد. پس از این ماشین ها در طول سالیان مختلف خودروهای جدید نیز وارد تهران شدند که از جمله ی آنها خودرویی بود شبیه به وانت های امروزی که به آنها ماشین لاری گفته میشد. از این ماشین لاری ها برای حمل بار و مسافر استفاده های زیادی میشده است. لازم به ذکر است که نخستین خودروهایی که وارد تهران شدند همگی در زمان مظفرالدین شاه قاجار بوده اند.    

تاریخچه اجاره آپارتمان مبله در تهران

با سلام خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی وب سایت نظام مبله امیدواریم تا به اینجای کار مطالب ما در خصوص اجاره آپارتمان مبله در تهران مورد پسند شما عزیزان و همراهان گرامی قرار گرفته باشد. همانطور که در بخش قبلی اشاره شد در اطراف تهران خندق های بزرگی جهت جلوگیری از حمله به شهر و غارتگری این شهر پر جمعیت حفر شد. حفر این خندق ها و حصارها تا دوران ناصرالدین شاه قاجار به طول انجامید و شهر تهران وسعتی بیش از پیش پیدا کرد. از این رو ناصرالدین شاه تصمیم گرفت تا اطراف تهران دروازه های متعددی بنا کند. در آن دوره تصمیم بر آن شد که 12 دروازه در اطراف تهران بنا کنند که این 12 دروازه تنها راه رسیدن و دسترسی به شهر و آپارتمان مبله در داخل شهر محسوب میشد. بسیاری از این دروازه ها امروزه از بین رفته اند و تنها نامی از آنها باقی مانده اما بسیاری دیگر امروزه نیز باقی مانده اند. اگر بخواهیم به تعدادی از آنها اشاره کنیم میتوان به دروازه دولت، دروازه یوسف آباد و شمیرانات در شمال تهران که امروزه اجاره آپارتمان مبله در تهران در آنجا رونق بسیار دارد، دروازه خراسان، دولاب اشاره کنیم. در واقع در عصر حکومت ناصرالدین شاه وسعت تهران را میتوانیم به شکل زیر خلاصه کنیم: از سمت شمال به خیابان انقلاب فعلی از محدوده چهار راه کالج تا خیابان کارگر کنونی. از سمت غرب چهارراه جمهوری تا خیابان گمرک. از سمت جنوب خیابان شوش تا میدان راه آهن فعلی و از سمت شرق تا میدان شهدای کنونی گسترش داشته است. در تمامی این محله ها اجاره آپارتمان مبله در تهران در آن زمان نیز رواج داشته و امروزه با گسترش فرهنگ شهر نشینی در تهران و رشد فرهنگی کشور مردم بیشتر به آپارتمان مبله روی آورده اند.    

تاریخچه تهران

با سلام خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز وب سایت نظام مبله. با یکی دیگر از مطالب آموزشی از سلسله مطالب تاریخچه شهر تهران به همراه اجاره آپارتمان مبله در تهران . از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مطلب همانند مطالب گذشته مارا همراهی نمایید. پس از گذشت چندین سال از حکومت کریم خان زند در تهران در سال 1200 هجری ، آغا محمدخان قاجار به قدرت رسید. وی به محض رسیدن به قدرت تهران را دارالخلافه خود معرفی کرد و به پایتختی برگزید. تاریخ شناسان علت انتخاب تهران به عنوان پایتخت توسط اغامحمدخان را پیشرفته بودن این شهر و وجود تعداد زیادی آپارتمان مبله که از آنها برای اجاره آپارتمان مبله در تهران استفاده میشده است و درآمدهای بسیاری را به خزانه ی دولت و در صدر آن رئیس حکومت یعنی شخص پادشاه مملکت واریز میکرد. بعدها تاریخ شناسان به علل دیگر انتخاب تهران به عنوان پایتخت توسط آغا محمد خان قاجار را کشف کردند که از جمله مهمترین آنها وجود باغات فراوان و اراضی حاصل خیز در اطراف تهران و شهرستان ورامین بود. پس از ناصر الدین شاه قاجار، فتحعلی شاه قاجار به قدرت رسید. تهران در زمان فتحعلی شاه قاجار به اوج تمدن و پیشرفت خود رسید و بیش از گذشته به سوی آبادانی و غربی گری حرکت کرد. بسیاری از آپارتمانهای مبله در آن زمان به تقلید از کشورهای اروپایی ساخته شد. ار جمعیت شهرنشین تهران در آن زمان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما به شکل حدودی این جمعیت را بین 100 تا 150 هزار نفر تخمین میزدند که با وجود غربی گری در این مناطق به تعداد این افرد آپارتمان مبله در تهران قرار داشته است و یا بسیاری بصورت اجاره آپارتمان مبله در تهران سکونت داشته اند. فتحعلی شاه قاجار بدلیل رشد جمعیت در تهران آن زمان دستور داد تا افرادی برای تهران نقشه ای جدید بکشند که توسط آن نقشه برای حفظ جمعیت خندقهای اطراف تهران را گسترش داد.